A SZELLEM SZIKRÁK KÖZÖSSÉGE, CÉLJA ÉS HÁTTERE

A SZELLEM SZIKRÁK KÖZÖSSÉGE, CÉLJA ÉS HÁTTERE


Számomra az volt az első nagy felismerés, hogy mit jelent intuitívnak és introvertáltnak lenni egy érzékelő extrovertált világban. Miért, és hogyan gondolkodom máshogy, mint mások, és ez a megismerés hogyan hoz közelebb embereket egymáshoz. Mind a 16 személyiségtípusnak megvan a saját útja, erősségei és gyengeségei, és így a szerepe a világban. Mind a 16 személyiségtípusnak saját fejlődési pályája van. Szeretnék hozzájárulni ahhoz, hogy mindenki elérje legmagasabb potenciálját.

Létrehoztam a Szellem szikrák facebook csoportot, hogy személyiségfejlődés fókuszú emberek közösségét teremtsem meg. Ez a téma fellegvára az iNtuitív embereknek az MBTI rendszerében, aminek tanítására a Szellem szikrák hivatott. De csoportjainkban, óráimon és tanácsadásomon minden érdeklődőt szeretettel várok!

Ezeken a médiumokon keresztül csatlakozhatsz egy intuitív közösséghez


Szellem szikrák – intuitív közösség facebook csoport

MBTI személyiségtípusok facebook oldal

Szellem szikrák YouTube csatorna

Szellem szikrák Blog

A Szellem szikrák azért jött létre, hogy segítsünk embereknek mentális folyamataik kihasználásával és maguk mellé állításával javítani az életminőségükön. A hatékonyság növelése, a kommunikációs készségek fejlesztése, a munkahelyi elégedettség növelése, és ami a legfontosabb a boldogság megtalálása a cél. A tudás, aminek átadására hivatottak vagyunk, hamar a mélybe vezet, rádöbbenünk Önmagunkra, megtaláljuk helyünket, szabadon használhatjuk erősségeinket, és helyére tehetjük gyengeségeinket, legnagyobb félelmeinket. Az út végén a tudatunk minden eleme mellettünk áll, és segít megvalósítani legteljesebb Önmagunkat, kitűzni valódi céljainkat. Mint minden jó modell, a Jungi személyiségtípusok elmélete a tudás minden szintjén hasznos. Kezdetben segít jobban eligazodni az emberek között, hiszen mások és önmagunk megértése azonnal csökkenti konfliktusainkat, és közelebb hoz minket egymáshoz.
– Pogány Csörsz

Ha valaki vonzódik önmaga megismeréséhez, biztos, hogy a személyiségelemzések tárhazával találkozott már: különböző tesztekkel, elméletekkel és megközelítésekkel. Ezek után az MBTI mélysége megdöbbentő. Az első réteg, a saját személyiségtípus megismerése után a második rétegben feltárulnak a kognitív funkciók, amiket használunk, utána az elfoglalt helyeik alapján a legkülönfélébb megnyilvánulásaik, harmadik rétegben pedig az, hogy milyen rengeteg izgalommal és felfedezéssel és megértéssel jár az, amikor emberi kapcsolatokban a résztvevők egyes kognitív funkciói másképp jelennek meg. Fantasztikus érzés a saját életünkben megtapasztalni, hogy ahogy az MBTIben egyre mélyebbre haladunk, nemcsak harmonikusabbak leszünk, mert az emberek visekedése egyre érthetőbbé és ezáltal rendben levővé válik, de az emberi kapcsolataink is exponenciálisan kezdenek javulni.
– Kádár Éva

Mindenkinek megvannak a saját, hétköznapi elméletei, melyek segítségével az emberek viselkedését értelmezi, és eligazodik a társadalomban. Ezek sokszor sztereotip, nemegyszer diszkriminatív és elhamarkodottan általánosító, sőt károsnak mondható nézetek. Gondoljunk csak a rendőr, a skót és a szőke nős viccekre, vagy azokra az elnagyolt élet igazságokra, amiket emberek oly gyakran teljes meggyőződéssel hangoztatnak. A sztereotípiáknak természetesen meg van a szerepük az életben, meg tudják gyorsítani a döntéshozatalt. A toleranciájára legbüszkébb ember is nap mint nap tipizál, mivel szükség van arra, hogy előítéletekre is támaszkodjon, különben az emberiséget egy teljesen véletlen viselkedésű és kiszámíthatatlan masszának kellene tekintenie.
A Jungi típuselmélet segítségével a másik ember különbözősége érthetővé válik. A típus jellemzőkből adódó eltéréseket felismerve ezeket nem hibáknak, hanem csak jellegzetességnek sőt erénynek láthatjuk majd. A furcsának vélt viselkedés nem ellenséges, hanem akaratlan, és a másik ember természetes velejárója. Ennek ismeretében felkészülhetünk a másik viselkedésére, sőt, a saját viselkedésünkkel hatékonyan harmóniát találhatunk másokkal.